Ahad, 21 Mac 2010

APABILA HATIKU MEMOHON....

Ummi…..
Engkau hanya insan biasa,
tapi engkau gagah di mata anak-anakmu…

Ummi….
aku sanjung pengorbananmu,
hidupmu penuh dengan derita,
kau tetap gagah,
walau dicemuh insani….

Ummi….
tatkala engkau kecewa dengan suamimu,
engkau berdiri gagah meneruskan ranjau berduri yang menusuk tajam….

Ummi….
dalam jiwamu penuh dengan luka yang sudah lama berdarah,
kau balutnya dengan kekuatan dan keimanan,
kau selalu berdoa,
dan memohon rahmat Allah…..

Ummi!!!
tegakkanlah!! utuhkanlah!!!
semarakkanlah panji-panji ketaqwaan yang ada pada dirimu!!


Ummi….
dahulunya kau gagah berdiri tidak goyah,
tetapi sekarang,
kau sering sakit,
kau sering lelah,
kau sering merasakan kepedihan dan derita sakit di dunia…..


Ummi…..!!!!
jangan kau tinggalkan kami..!!!
belum sempat aku membalas jasamu dengan kejayaan!!!
belum sempat aku membalas jasamu dengan harapan yang kau impikan!!!
nanti ummi!!!!
jangan tinggalkan aku sendirian!!!


Ummi….
aku tahu kau harapkan aku berjaya….
tak sanggup aku membawa segulung ijazah dan menangis di kuburmu…
dakaplah aku setelah aku berjaya….
jangan kau pergi sebelum aku membawa kejayaan….


Ummi…..
aku tahu……..
setelah perginya kau buat selama-lamanya nanti,
akan aku dipelihara oleh ayah,
dalam pemeliharaan itu,
aku akan dihina,
dicaci,
di maki oleh insan yang pernah membencimu….

Ummi…..
tatkala aku masih berjuang di muka bumi ini,
kau sentiasa memberi kata-kata semangat,
kau asuhku mengejar kejayaan….

UMMI!!!!
BERITAHULAH PADA AYAH!!!!
AKU SAYANGKAN AYAH!!!!
AKU IMPIKAN PELUKAN SEORANG AYAH!!!!
BAWA AKU KEPADA AYAH!!!
AKU INGIN TATAP WAJAH AYAH!!!!
BERITAHU PADA AYAH!!!!
APABILA IJAZAH SUDAH DI TANGANKU, AKU INGIN PELUK TANGIS AYAH!!
BERITAHU PADA AYAH!!!!
AKU INGINKAN KASIH SAYANG SEORANG AYAH!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan