Selasa, 23 Mac 2010

Ku harap petunjukMu...

Ya Rabbi….
Aku harapkan petunjukMu,
Dalam hening sepi rindu hati tertawa,
Ke renungkan setiap detik amalku padaMu,
Jauh sudah aku dari jalanMu, Mencari jalan pulang menuju jannahMu…


Ya Rabbi….
Aku memohon rahmatMu, Aku memohon hidayahMu, Aku momohon keampunanMu….


Ya Rabbi….
Kau halanglah jiwaku daripada tergoda dengan nafsu syaitan, Kau lindungilah diriku daripada maksiat terhadap diriMu, Kau jagalah hatiku ini daripada terpaling daripada jalanMu…..


Ya Rabbi…..
Kau masukkanlah aku kedalam syurgaMu… Kau tempatkanlah aku bersama-sama orang yang sentiasa mengingatiMu….. Kau teguhkanlah pendirianku agar tidak terjerumus dengan dosa-dosa dan kenikmatan hidup di dunia………


Engkau kabulkanlah doaku….


ameen….ameen….ya rabbal ‘alamin….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan