Khamis, 1 Julai 2010

Aku ingin menjadi hamba-Mu

Ya Allah, Ya Tuhan ku....
Ampunilah aku di malam ini, disaat ini semua dosa,
yang pernah aku lakukan, semua keburukan yang
pernah aku rahsiakan, semua kedunguan yang
pernah aku amalkan.....

Yang aku sembunyikan dan aku tampakkan,
yang aku tutupi atau aku tunjukkan....

Ampuni semua kebusukkan ku,
yang telah Engkau suruhkan Malaikat yang mulia mencatatnya.....

Dengan Rahmat-Mu Engkau sembunyikan keburukan itu,
dengan kurnia-Mu Engkau menutupinya....

Wahai junjungan ku, Pelindung ku, Pemilik nyawaku,
jadikanlah waktu-waktu malam dan siang ku,
dipenuhi dengan dzikir kepada-Mu...

Kuatkan anggota badanku,
untuk berbakti pada-Mu,
Teguhkan tulang-tulangku untuk berbakti kepadaMu.
Teguhkan tulang-tulangku untuk melaksanakan niat ku.
Kurniakan pada ku kesungguhan untuk terus kekal bertaqwa kepada-Mu......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan