Jumaat, 11 Jun 2010

KETIDAKPUASAN HATI....



Hidup di dunia kalau niat bukan kerana nak berjuang demi Allah, janganlah nak tunjuk baik depan keluarga. Tolonglah!!!

Di sini saya ingin menyuarakan sedikit ketidakpuasan hati yang lama memberontak. Manusia mempunyai pelbagai ragam. Ada yang baik, dan ada yang buruk. Hari tu ada sekali intai profile facebook seorang hamba Allah ni. Punya lah dingin bercinta. Yang tak tahannya sebab dia belum kahwin. Create akaun facebook semata-mata nak menunjuk-nunjuk yang dia akan kahwin tak lama lagi. Bahasa panggilannya bukan main 'feeling' sesama mereka. Punya main asyik bercinta. Dah tau bercinta sebelum nikah tu haram, kenapa buat sedangkan Mujahidah tu belajar tinggi-tinggi. Belajar tinggi mana pun, kalau segala ilmu yang dipelajari tu dilupakan tanpa diamalkan, tak ada manfaatnya. Satu hari saya tanya, "hubungan kalian ni direstui?". Jawab sang mujahidah "Tidak, kedua orang tua mujahid tidak suka dia bercinta dengan ana."
Hmmmm... Cubalah kita renungkan bersama. Wujud dan lahirnya kita ke dunia ini kerana adanya seorang ayah, dan adanya seorang ibu. Bukankah setiap yang kita lakukan harus ada restu daripada mereka???


Apa nak jadi dengan wanita-wanita zaman sekarang ni!!!
Sedih saya tengok. Nak menitis air mata ni. Kalau cintakan ilmu, tolonglah jangan buat macam ni. Merosakkan fikiran. Ini ke yang akan ditonton orang-orang muda akan datang? Ini ke yang akan menjadi 'penguat semangat' golongan yang kurang arif?
TIDAK sama sekali!!! Secantik mana pun seorang wanita itu, tetapi kalau punya akhlah yang tidak secantik dan seindah wajahnya yang sering ditonton itu, tiada ertinya 'cantik' itu pada Allah.

Jadi, marilah kita sama-sama mengubah diri masing-masing. Carilah kekurangan diri dan perbaikilah mana yang mampu. Usahalah untuk mendapat yang terbaik kerana yang terbaik itu akan membuatkan kita menjadi lebih baik. Kita hidup berlandaskan Alquran dan As-sunnah. Bukan berlandaskan alam maya.

Sekian...Assalamualaikum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan