Ahad, 27 Jun 2010

Rindu Kamu

Assalamualaikum...
Pertama sekali, mohon maaf kalau ada artikel-artikel puisi yg lebih kepada bunyi dan saur-saur basah berkonsepkan 'perhubungan' semata-mata.
Tujuannya hanya untuk menyedarkan sahabat-sahabat tentang betapa penting dan perlunya bersaudara.
Apa yang ingin diceritakan ialah tentang persaudaraan yg baru sahaja terjalin antara diri sy dan seorang kenalan(nama dirahsiakan). Dia seorang insan yg benar-benar telah membuka hati sy untuk berhati-hati dalam memilih rakan, sahabat, mahupun teman berkongsi rahsia.
Baru saja kenal dua tiga hari, tapi hati dah sebati dengan sikap dia. Dia seorang kenalan yg berjantina perempuan yang mampu memahami permasalahan yang sering timbul dalam diri ini. Didakap oleh seorang insan seperti ini ketika sedang susah, mahupun senang, cukup membuatkan hati yg sedang berkobar-kobar kembali tenang. Dia saja hamba Allah yang membantu sy pada hari tu.
Dia kerap bertanyakan khabar sy. Senyumannya begitu ikhlas sekali. Sejak sy menceritakan tentang apa yg sedang sy lalui, dia begitu bimbang dan seakan-akan terkejut dengan semua ini.
Wahai insan yg sy nyatakan, keikhlasan dirimu dalam membantuku amatlah ku hargai. Andai kata umur tidaklah bertahan lama hingga ke tua, maafkanlah segala salah silap daripada awal perkenalan kita. Mohon doa dan sokongan daripada kamu.
semoga kamu sentiasa di bawah rahmat dan kasih-Nya. InsyaAllah. Amin.

3 ulasan:

  1. Smoga persahabatan anda dengan insan tersebut sentiasa berkekalan..hmmm

    BalasPadam
  2. insyaAllah...smoga dgn anda juga berpanjangan...

    BalasPadam