Jumaat, 11 Jun 2010

Pagi ahad 6 Jun 2010

Assalamualaikum...
Tarikh itu pasti tiba. Tiada yang benar2 berani untuk lalui. hari itu adalah MAUT. Maut datang tiada siapa yang menjangkakannya.

Pagi ahad 6 Jun 2010, saya terima panggilan daripada seorang doktor di Hospital Besar Kuala Lumpur. Teruja dengan apa yang disampaikan. Tarikh keramat yang menjadi mainan dalam minda. Tarikh keramat itu mungkin mampu mengubah hidup ini yang telah lama sengsara, dan mungkin juga akan mendatangkan bahaya. Apa yang mampu dilakukan hanya berdoa dan memohon padaNya.

Memang susah untuk membuat keputusan yang berkaitan dengan hidup dan mati. Tapi keputusan yang saya lakukan ini mungkin adalah yang terbaik. Sebulat suara, saya umumkan yang saya tidak akan berdepan dengan tarikh tersebut. Tarikh tersebut adalah tarikh pembedahan untuk membuang tumor yang wujud di otak yang kadang kala membuatkan hati tak tenang.

Ya!!! keputusan ini sememangnya dijangkakan. Apa salahnya? Allah kan ada.
Bukan berputus asa, tapi tak berani ambil risiko yang tinggi. Bagi yang tak puas hati dengan keputusan ni, maaflah. Tapi ini yang pasti.!!!

Coretan terpaksa dinoktahkan dahulu. Salam ukhuwah buat yang sedang membaca, salam jihad fi sabilillah! Jangan kita lalai dan alpa dengan kenikmatan dunia yang sementara. Carilah kebaikan dunia dan akhirat. Ingat! Masa itu ibarat nyawa, tidak akan kembali. Macam mana canggih pun alat-alat yang wujud, tak akan mampu menandingi kekuasaan Allah. Sedarlah wahai insan! Assalamualaikum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan